عکس فیلم بازی آهنگ

هر چی می خواهی نظر بده تا بیارم

عکس فیلم بازی آهنگ

هر چی می خواهی نظر بده تا بیارم

معرفی ۱۵ شاهکار معماری جهان


 

معرفی ۱۵ شاهکار معماری جهان

جهان ما مملو از طرحهای بی نظیر و خلاقانه ای است که به دست هنرمندان گذشته و معاصر ساخته شده است. در این مطلب ۱۵ اثر بی نظیر معماری جهان معرفی می شوند.

مکعب آبی



  ادامه مطلب ...

چگونه مصرف بنزین خودرو را کاهش دهیم ؟

چگونه مصرف بنزین خودرو را کاهش دهیم ؟



با توجه به بنزین سهمیه ای در کارت های سوخت و مسلما ناکافی بودن این مقدار برای خیلی از هموطنان و خرید ناگزیر بنزین 700 تومانی؛ آگاهی از راه‌هایی جهت کاهش مصرف سوخت خودرو برای رانندگان عزیز تا حدی می‌تواند مفید باشد تا هم در میزان مصرفی بنزین صرفه‌جویی شود و هم هزینه های مصرف سوخت خودرو کاهش یابد. چراکه می توان با بهبود بعضی روش ها، تغییر رفتارهایی را بوجود آورد که حتی الامکان تا اندازه ای صرفه جویی قابل توجهی حاصل شود.

برای یافتن راه‌های صرفه‌جویی در مصرف سوخت ابتدا باید موثرترین عوامل بر مصرف سوخت را شناسایی کرد. این عوامل شامل عوامل محیطی، نحوه رانندگی، خودرو و موتور خودرو می‌باشد.
 

 

  ادامه مطلب ...

۱۱ دانستنی جالب درمورد محدودیت های بدن ما

۱۱ دانستنی جالب درمورد محدودیت های بدن ما


هر چه از سطح زمین ارتفاع می گیریم، فشار هوا هم کمتر می شود و کار اکسیژن رسانی سیستم تنفس هم سختتر. نسبت به سطح مغز انسان اکسیژن درون بدن بسیار حساس است، بنابراین با کاهش فشار هوا، سردرد و سرگیجه هم شروع می شود. با حضور طولانی در ارتفاع بالای پنج هزار متر، بافت ماهیچه ای رو به زوال می رود و احتمال جمع شدن مایعات درون شش ها و مغزها افزایش می یابد که می تواند کشنده باشد. در ارتفاع بالاتر از ۷۵۰۰ متر، افت اکسیژن آن قدر شدید است که فرد هشیاری خود را از دست می دهد و حتی ممکن است منجر به مرگ شود.

انسان هم مانند دیگر موجودات زنده روی زمین، دارای محدودیت هایی برای زندگی کردن است. برخلاف بسیاری از موجودات، شرایط زندگی انسان بسیار محدود است و نمی توان در بسیاری از شرایط، جان سالم به دربرد. آنچه در ادامه می بینید، بخشی از محدودیت هایی است که بدن انسان را احاطه کرده است.

 

ادامه مطلب ...