عکس فیلم بازی آهنگ

هر چی می خواهی نظر بده تا بیارم

عکس فیلم بازی آهنگ

هر چی می خواهی نظر بده تا بیارم

دوازده ترفند برای بهبود سرعت مودم و اینترنت در ویندوز

دوازده ترفند برای بهبود سرعت مودم و اینترنت در ویندوز

ادامه مطلب ...

هشت ترفند در ویندوز

فهرست ترفند هایی که در ادامه مطلب می بینید:

» مخفی کردن IP در برابر هکرها

» یافتن ویروس ها به صورت دستی

» ارسال و دریافت نمابر(Fax) با ویندوز  XP

» آزاد شدن چند صد مگا بایت از ظرفیت هارد دیسک با غیر فعال کردن Standby

» غیر فعال کردن عمل فشرده سازی فایل در ویندوز

» ساخت دیسکت غیر فعال کننده پسورد  

» مخفی کردن درایو

» خلاصی از دست پوشه بی استفاده ویندوز

ادامه مطلب ...

مجموعه 12 فرمان جالب که در Run قابل دسترسی است

مجموعه 12 فرمان جالب که در Run قابل دسترسی است

مجموعه 12 فرمان جالب که در Run قابل دسترسی است

1 )  Run = iexpress  : ساخت پکیج نصب برنامه ها و فشرده سازی فایل ها ،برخی اوقات نرم افزار هایی داخل ویندوز وجود  دارد که کمتر کسی از وجود آنها با خبر است . این برنامه به شما کمک می کند که  یک پکیج آنطور که می خواهید بسازید . یا دو نرم افزار را در هم ادغام کنید و یک پکیج برای نصب هر دو داشته باشید . این نرم افزار کار نرم افزار  Winrar    را هم انجام می دهد .

2) Run = gpedit.msc : دسترسی به برنامه های ویندوز  XP  و تغییر در فضای کاری آن ،این برنامه نیز از برنامه های مخفی ویندوز است کار آن مانند رجیستری ولی یک محیط گرافیکی است . 

3 ) =drwtsn32 Run  :  فرا خوانی دکتر واتسون در ویندوز  XP  

4) dxdiag  Run =:  اطلاعات سیستم و ذخیره کردن آن

5) Run =  msconfig : اطلاعات سیستم ، در این نرم افزار علاوه بر اطلاعات سیستمی برگه های دیگری هم وجود دارد . می توانید طریقه  بوت ویندوز را تغییر دهید  یا بر نامه هایی که در شروع ویندوز  ، خود به خود بالا می آیند را تغییر یا آنها را حذف کنید تا سرعت سیستم زیاد شود .

6) nslookup Run=    : بدست آوردن IP  یک سایت توسط ویندوز

7) certmgr.msc  = Run  :  ارتباط با شبکه توسط ویندوز ، ابتدا برنامه را اجرا و سپس در پنجره ظاهر شده  در   پوشه   Presonal    دنبال فایل  certificates بگردید و آنرا اجرا کنید.

8) perfmon= Run   :با تایپ دستور در Run برنامه سیستم نمایشگر اجرا می شودو در آن جرییاتی در مورد فضای اشغال شده از رم و یا مقدار باز دهی CPU  و نیز مقدار اطلاعات خوانده شده از دیسک سخت رایانه برای شما به صورت نمودار بیان می گردد .

9) sfc /scannow Run =    : ترمیم ویندوز بعد از نصب آن ، وقتی مدت نسبتا طولانی از نصب ویندوز می گذرد، سرعت و کارایی ویندوز پایین می آید که این عمل از خراب شدن و یا پاک شدن فایل های سیستمی ویندوز توسط انواع نرم افزارهای نصب شده ناشی می شود. چون خیلی از دوستان از ویندوز 98 در کنار XP استفاده می کنند ابتدا :

 در ویندوز 98 : کافی است در Run تایپ کنید sfc و Enter را بزنید. بعد در صفحه ای که باز می شود روی دکمه Start کلیک کرده و منتظر بمانید تا برنامه فایلها را چک کند. هر جا که فایل معیوبی پیدا شد برنامه از شما می خواهد تا CD ویندوز را در CD-Rom  قرار دهید.

در ویندوز xp   : برای حل این مشکل، سی دی ویندوز رو در داخل درایو سی دی قرار بدین و بعد در Run به جای sfc  تایپ کنید:sfc /scannow Run =    

10) lusrmgr.msc Run =   :  تغییر پسورد کاربران یک ویندوز به دور از چشم خودشان

Local Users and  Groups:با استفاده از این برنامه ویندوز XP می توانید مشخصات مربوط به کاربرها و گروه های موجود در ویندوز را تغییر دهید. یکی از مهمترین کارهایی که می شود با این برنامه انجام داد، تغییر پسورد تمامی کاربرها بدون داشتن پسورد قبلی است.

در Run ویندوز تایپ می کنید:  lusrmgr.msc تا برنامه اجرا شود. با رفتن روی شاخه users می توانید لیست تمامی کاربرهای ویندوز را ببینید. روی کاربر مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه set password را انتخاب کنید. پسورد جدید بدون داشتن پسورد قبلی برای کاربر ثبت می شود.

11) Run = syskey  : روش جدید پسورد گزاری روی XP ، در Run  کلمه روبرو را   syskey وارد کنید. بعد Update را بزنید. در صفحه بعد password start up را روشن کنید و پسوردی را که می خواهید بگذارید تکرارش هم بنویسید و ok کنید. بعد هم Restart لازم است.

12) SYSEDIT Run =

با تایپ این دستور ویرایشگر فایل های سیستمی اجرا می شود و می توانید آنها را ویرایش نمایید متذکر می شویم در صورت تغییرات اشتباه ممکن است سیستم شما بالا نیاید .