عکس فیلم بازی آهنگ

هر چی می خواهی نظر بده تا بیارم

عکس فیلم بازی آهنگ

هر چی می خواهی نظر بده تا بیارم

دوازده ترفند برای بهبود سرعت مودم و اینترنت در ویندوز

دوازده ترفند برای بهبود سرعت مودم و اینترنت در ویندوز

1) قطع صدای مودم

روش اول : بعد شماره گیری مودم برای اتصال به شبکه صدای جیرجیر آن برای برخی کلافه کننده است برای قطع این صدا برروی   connection  ایجاد شده توسط خودتان رفته و کلیک راست کرده و گزینه  properties را انتخاب کنید و در برگه  General  بخش  connect using modem  کلید   configure را فشار دهید و در این پنجره تیک کنار گزینه  Enable modem speaker   را بردارید . با این روش صدای مودم برای  connection  انتخاب شده حذف می شود.

روش دوم : به مسیر زیر بروید :

Control panel > phone and modem option >modems>properties>advance

حال در قسمت Extra initialization commands می نویسم atm0 (توجه داشته باشید آ تی ام صفر است ) atm0 حال اگر بخواهیم به اینترنت وصل شویم هیچ صدایی از مودم شنیده نمی شود.

2) ساخت قطع کننده اتوماتیک اینترنت !

برای انجام این کار ابتدا برنامه Notepad را باز کنید.

متن زیر را در آن تایپ کنید :

rundll32  iedkcs32.dll,CloseRASConnections

به فواصل میان کلمات و علائم دقت کنید.

سپس از منوی فایل گزینه Save را انتخاب کرده و در یک مسیر دلخواه ( و مشخص ) آن را با نامی دلخواه و فقط با پسوند bat ذخیره کنید. برای مثال autodisconnect.bat و از برنامه Notepad خارج شوید.

سپس برنامه Scheduled Tasks را از مسیرهای زیر باز کنید :

1) از منوی Start ابزار Run را اجرا کرده و در آن تایپ کنید     control schedtasks و سپس Enter را بزنید.

2) مسیر زیر را برای رسیدن به برنامه و اجرای آن طی کنید :

Start --> All Programs --> Accessories --> System Tools --> Scheduled Tasks

سپس فایل autodisconnect.bat را در آن وارد کرده و از نظر زمانی آن را تنظیم کنید.

3) افزایش سرعت اینترنت در ویندوز   XP Pro  :

افزایش سرعت اینترنت در ویندوز XP Pro در ویندوز XP درحالت پیش فرض Packet Scheduler سیستم را به 20 درصد از پهنای باند یک اتصال به اینترنت محدود می کند. یعنی اگر شما این تنظیمات را تغییر ندهید قادرید از 20 درصد پهنای باند اتصال تان به اینترنت بهره ببرید. برای این که بتوانید از 100 درصد پهنای باندتان استفاده کنید مراحل زیر را انجام دهید:

1 Run .را از منوی Start اجرا کنید.

2.در Run عبارت gpedit.msc را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.

3.منتظر بمانید تا Group Policy اجرا شود.

4.در بخش Local Comuter Policy و در زیر Computer Configuration گزینه Administrative Templates را گسترش دهید. (این کار با کلیک بر روی علامت+ کار آن انجام دهید)

5.در لیست باز شده گزینه Network را نیز گسترش دهید.

6.حال در این لیست Qos Packet Scheduler را انتخاب کنید.

7.به گزینه هایی که در سمت راست ظاهر می شوند دقت کنید.

8.بر روی Limit reseivable bandwidth کلیک راست کرده و Properties را کلیک کنید.

9.پس از اینکه پنجره ی Limit reservable bandwidth Properties باز شد در برگه Setting و در زیر Limit reservable bandwidth گزینه Enabled را انتخاب کنید.

10.مشاهده می کنید که با انتخاب آن در روبروی Bandwidth Limit مقدار پیش فرض آن یعنی 20 درصد به نمایش در می آید.

11.به جای عدد 20 مقدار 0 را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.

12.حال به Connection ی که به وسیله ی آن به اینترنت وصل می شوید رفته و بر روی دکمه ی Properties  کلیک کنید.

13.به برگه Networking بروید و دقت کنید که Packet Scheduler فعال باشد (تیک کنار آن مشاهده شود).

14.این پنجره را OK کنید.

 15.کامپیوتر خود را Restart کنید.

4) بهینه سازی سرعت مودم:

با ایت ترفند سرعت مودم و اینترنت شما افزایش می یابد و دیگر Disconnect نمی شوید در Run  عبارت system.ini را تایپ کرده و ok کنید و عبارت [Enh386]   را پیدا کنید و سطر زیر را به آن اضافه کنید :

ComXIrqYBuffer=1024

به جای X شماره COM را که مودم از آن استفاده می کند وارد کنید و به جای Y شماره Irq یی را که مودم از آن استفاده می کند را وارد کنید . برای کسب این اطلاعات می توانید در control panel  در قسمت phone and modem options  را انتخاب و در قسمت modem  شماره com نوشته شده است . سپس properties را انتخاب و در Resources  آن Irq شما را نشان می دهد .

فایل را ذخیره و خارج شوید و در control panel در بخش phone and modem options را انتخاب کنید و روی کلید properties کلیک کنید . صفحه ای باز می شود که در قسمت اول modem بخش Maximum port Speed را روی بالاترین مقدار قرار دهید و در قسمت دوم Advanced روی کلید port setting کلیک کنید و در پنجره جدید اطمینان یابید که Use FIFO buffers تیک خورده باشد  و سپس Receive Buffer را به حداکثر میزان خود افزایش دهید و تایید کنید.

5) بالا بردن سرعت اینترنت با تنظیمات بهینه مودم :

در این ترفند قصد داریم روشی کارآمد را به شما معرفی کنیم که بهره گیری از آن میتوانید مطمئن باشید که سرعت اینترنت شما بالاتر خواهد رفت. این کار از طریق تنظیمات مودم شما صورت خواهد گرفت ، در نتیجه تنها برای کاربران Dialup قابل استفاده است.

بدین منظور:

از منوی Start وارد Control Panel شوید ، سپس بر روی آیکون Phone and Modem Option دوبار کلیک کنید.
در پنجره باز شده به تب
Modems رفته و روی دکمه Properties کلیک کنید.

حالا در پنجره جدید به تب Advanced بروید و در قسمت Extra Initialization Commands یکی از کدهای زیر را وارد کنید:

AT&FX+MS=V34

AT&FX
تمام پنجره ها را
OK کرده و خارج شوید.سپس در ادامه کار در همان Control Panel و وارد قسمت Network Connection شوید. بر روی کانکشنی که با آن به اینترنت متصل میشود راست کلیک کنید و Properties را برگزنید.در پنجره باز شده و در همان تب General روی دکمه Configure کلیک کنید.در پایان در پنجره باز شده بخش Maximum Speed را روی 921600 تنظیم کنید.تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید. تاثیر این کار پس از اولین اتصال با آن کانکشن است.

6) کمتر شدن پول تلفن و بیشتر شدن مدت اعتبار کارت اینترنت

این کار باعث می شود شمارنده حساب «Account timer  » متوقف شود و مدت اعتبار کارت اینترنت شما افزایش می یابد . البته بستگی به شانس و ISP شما دارد.

ابتدا در Run ویندوز خود تایپ کنید system.ini بعد در صفحه ایی که باز شده به دنبال عبارت [386enh]  بگردید و کروشه جلوی  آن را پاک کنید ، قسمتی که با رنگ قرمز مشخص کردم.بعد یک Enter بزنید و در اول سطر عبارت زیر را کپی کنید.

Com0@00 Irq0000@0 Buffer=1024

@number=(3,1,4,1,5,9)

@letters=("this","is","a","test")

$word,$ anther-word-)=("one","two")

woafont=dosapp.FON

در آخر هم کروشه را ببندید.بعد سیستم را Restart کنید. البته در ویندوز 98  و me لازم نیست کروشه را پاک کنید فقط جلوی آن کپی کنید .

7) نرفندی برای شماره گیری در مودم

شاید شرکت تامین کننده خدمات اینترنتی شما هم برای اتصال مشترکان خود چندین شماره را در نظر گرفته و شما با اشغال بودن یکی به دیگری رجوع میکنید. اگر این طور باشد بهتر است از گزینه جدید در نظر گرفته شده در سرویس Dial-Up ویندوز 2000 و XP استفاده کنید تا هر بار مجبور نباشید شماره را مجددا وارد کنید. با کمک گزینه Alternates شما می توانید تمامی شماره های ISP خود را وارد کنید و سیستم با اشغال بودن یک شماره به بصورت خود کار شماره بعدی را آزمایش می کند و شماره ای را که با آن بصورت موفقیت آمیز به شبکه وصل شده است را در سطر لیست قرار می دهدد تا دفعه بعد شماره آغاز کننده باشد. بدین ترتیب شماره ای که با منطقه و مودم شما سازگاری بیشتری دارد بعد از مدتی شماره دائمی شما خواهد شد و دسترسی شما به اینترنت بهبود میبخشد.

مراحل زیر را جهت وارد کردن شماره های جایگزین طی کنید:

1- به Start>Connect to بروید و تماس مورد نظر تان را انتخاب کنید.

2- دکمه Properties را بزنید.

3- حالا دکمه Alternates را بزنید.

4- با زدن دکمه Add می توانید تمام شماره های مورد نظرتان را وارد کنید و در صورت لزوم هر کدام از دو گزینه پایین پنجره را متناسب با شرایط خود فعال کنید. همه ISP ها شماره های تماس جدید را در وب سایت خود اعلام میکنند لذا سعی کنید هر چند وقت یکبار به وب سایت تامین کننده خدمات اینترنت خود مراجعه کنید

8) اشغال نشدن تلفن

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش کاربردی بپردازیم که با بهره گیری از آن می توانید کانکشن خود را طوری تنظیم کنید که به هیچ گاه اشغال نشود ؛ بدین شکل که به هنگام تماس به خط تلفن شما ، می توانید از اینترنت خارج شوید و پاسخ تلفن را بدهید. البته برای این کار باید خط شما قابلیت پشت خطی را داشته باشد.

بدین منظور:

1- از منوی Start وارد Control Panel شوید.

2- سپس وارد Network Connections شوید.

3- کانکشنی که با آن به اینترنت وصل میشوید را انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک کنید ، سپس Properties را برگزنید.

4- در پنجره باز شده به تب Advanced بروید.

5- از قسمت پایین ، دکمه Settings را برگزنید.

6- در پنجره جدید باز شده دکمه Edit را بزنید.

7- باز هم در پنجره جدید ، در کادر خالی عبارت Call Waiting را وارد نمایید.

8- در پایان تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.

اکنون در صورتی که در اینترنت باشید و کسی با شما تماس بگیرد ، با پیام Call wating now active روبرو خواهید شد. لازم به ذکر است که باید برای بهره گیری از این سرویس ، مودم شما از Voice پشتیبانی کند و اینکه سیستم های مخابراتی برخی از مناطق امکان این کار را ندارند. همان طور که ذکر شد خط شما نیز باید قابلیت پشت خطی داشته باشد.

9) قابلیت نمایش شماره تلفن تماس گیرنده یا Caller ID بر روی ویندوز

قصد داریم ترفندی جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می توانید قابلیت نمایش شماره تلفن تماس گیرنده یا Caller ID را بر روی ویندوز خود فعال کنید. بدین صورت که با تماس شخص تماس گیرنده شماره او در کنار صفحه Desktop شما نمایش میابد.

لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت باید مودم شما Voice و Caller ID را پشتیبانی کند و از همه مهمتر اینکه این سیستم با مخابرات بعضی از مناطق سازگاری ندارد ، در تمامی کشورها از جمله آمریکا و کانادا به طور کامل پشتیبانی می شود اما در ایران ممکن است پاسخگو نباشد.

بدین منظور:

از منوی Start و سپس All Programs بر روی Startup راست کلیک کرده و Open را برگزینید.
در پنجره باز شده بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و از
New بر روی Shortcut کلیک کنید.
در پنجره مورد نظر آدرس زیر را دهید:

D:/Program files/Windows NT/dialer.exe

دقت کنید در صورتی که ویندوز XP خود را در درایو دیگری نصب کرده اید نام آنرا جایگزین D کنید.حال Shortcut ساخته شده را اجرا کنید. خوهید دید که برنامه Phone Dialer باز می شود.در این برنامه از منوی View تیک گزینه Hide when minimized را بزنید.از این پس با هر بار روشن کردن سیستم این نرم افزار نیز اجرا می شود که کافیه آنرا Minimize کنید تا وارد Taskbar شود.

10) Log off کردن بدون قطع اتصال اینترنت

مطمئنأ میدانید که وقتی در اینترنت باشید و عمل Log off را انجام دهید ارتباط Dialup شما قطع می شود. عمل Logoff باعث می شود که برنامه های در حال اجرا که باعث کندی سیستم شده اند متوقف شوند به نوعی که انگار سیستم را مجددأ راه اندازی کرده اید. با استفاده از این ترفند می توانید کاری کنید که پس از عمل Log off نیز ارتباط شما از اینترنت قطع نشود. این کار می تواند سرعت ویندوز شما را همان طور که هست نگاه دارد. برای این کار:


از منوی
Start به Run رفته و در آن عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
حال به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/Winlogon
در این مسیر بر روی صفحه سمت راست ، راست کلیک نموده و از شاخه
New یک کلید جدید از نوع String ایجاد نمایید. نام این کلید جدید را KeepRasConnections بگذارید. سپس روی آن دوبار کلیک کرده و مقدار 1 را برای فعال شدن به آن اختصاص دهید ( برای غیر فعال شدن می توانید از مقدار صفر استفاده نمایید ).پس از ساخت کلید و مقدار دهی آن از رجیستری خارج شوید. ممکن است برای اعمال تغییرات نیاز به راه اندازی مجدد سیستم داشته باشید. از این پس اگر ارتباط شما با اینترنت برقرار باشد پس از Logoff نمودن قطع نخواهد شد.

11) چند نکته برای افزایش سرعت در اینترنت

برای بالا بردن سرعت کار با اینترنت روشهای بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام نیز با توجه به نوع خطوط تماس فرق میکنند. نرم افزارهای زیادی نیز برای این کار تهیه شده اند که بینشان خوب و بد بسیار است. اما با یک روش ساده میتوان بدون استفاده از نرم افزار خاصی به بالاترین توان موجود در خطوط اینترنت دست پیدا کرد.

در این روش ما با تغییر در MTU یا همان Maximum Transmission Unit این کار را انجام میدهیم. کار این قسمت تنظیم سرعت دریافت و ارسال Packet ها یا همان بسته های اطلاعاتی است که در هنگام کار با اینترنت کامپیوتر ما آنها را ارسال یا دریافت می کند. در واقع می توان این گونه تصور کرد که سرعت اینترنت ما تحت کنترل MTU است.قبل از اینکه هر گونه تغییری در این قسمت انجام دهید به موارد زیر با دقت توجه کنید و سعی کنید خودتان و سیستم تان را با شرایط زیر هماهنگ کنید و یک حالت را برای خود در نظر بگیرید :

اول اینکه دقیقا نوع خطوط تماس را مشخص کنید. Dialup یا DSL یا ADSL یا T1 یا ...

دوم اینکه سعی کنید خودتان را بشناسید. آیا فردی هستید که فقط در حال استفاده عادی از اینترنت هستید یعنی فقط ایمیل چک میکنید و از سایتها بازدید میکنید و ... و یا فردی هستید که همواره در حال دانلود نرم افزار و موزیک و ... هستید و یا شاید هم فردی باشید که در حد میانگین هر دو مورد را انجام میدهید.

در نظر گرفتن موارد بالا برای تنظیم MTU بسیار مهم است و در نهایت در بهبود سرعت اینترنت شما بسیار موثر اند. مقدار MTU میزان حمل و نقل اطلاعات در اینترنت را تنظیم میکند.تصمیم اینکه شما از کدام حالت میخواهید استفاده کنید به عهده خودتان است و بسته به شرایطی که دارید. ابتدا از طریق Run وارد قسمت Regedit شوید و کلید زیر را بیابید :

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\ID


سپس در صفحه سمت چپ یک مقدار DWORD با نام MTU ساخته ( اگر وجود ندارد ) و به آن یک مقدار دلخواه بین 68 تا 1500 دهید ( بسته به شرایط و مواردی که گفته شد ). اگر کاربری هستید که شرایط میانگین در کار با اینترنت دارید بهتر است به این مقدار عدد 1500 را اختصاص دهید.

توجه : مقادیر بالاتر از 1500 باید با توجه به نوع شبکه شما تنطیم شوند. بنابراین بی دلیل به آن مقدار بالاتر از 1500 ندهید چون تاثیری در روال کاری شما نخواهد داشت.

در اینجا جدولی را قرار داده ام که بهترین مقداردهی را با توجه به خطوط نشان میدهد. بنابراین بهتر است با توجه به آن جدول بهترین مقدار را انتخاب کنید.

در همین زمینه نرم افزاری هم وجود دارد که به شما کمک میکند با توجه به میزان توانایی سیستمتان بهترین مقدار را برای این قسمت پیدا کنید. نام این برنامه مفید TZ Connection Booster است. این برنامه را میتوانید از سایت http://www.trackzapper.com/ دریافت کنید و بعد از نصب نوع ارتباط خود و ... را از طریق Wizard برنامه تعیین کنید و سپس برنامه بهترین مقداردهی را برای این قسمت برای شما منظور میکند. این برنامه حتی میتواند حداکثر تعداد ارتباطات یک سرور را نیز افزایش دهد.

12) افزایش سرعت اینترنت بدون نیازبه نرم افزار

سرعت اینترنتت تا ده برابر افزایش پیدا می کند . اگر مراحل را انجام دادید و در ابتدا تغییری احساس نکردید آن را پاک نکنید چون در جایی که شما فکرش را نمی کنید به کمک تان می آید بدون اینکه شما بفهمید.

ابتدا به Start برید و تو Run تایپ کنید Regedit و Enter بزنید.

حال به دنبال این عبارت بگردید:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]

سپس در سمت راست پنجره به دنبال این عبارات بگردید:

MaxConnectionsPerServer -1

MaxConnectionPerl_OServer -2

ممکن  است این دو عبارت را مثل من نداشته باشید پس روی صفحه سمت راست ، کلیک راست کنید و از قسمت [New]، روی [DWORD] کلیک کنید.

سپس عبارت شماره 1 را بنویسید . برای عبارت شماره 2 هم همین مراحل را انجام بدید. حالا روی عبارتهای ساخته شده دو بار کلیک کنید و در قسمت [Value data] برای گزینه اول عدد 8 و برای گزینه دوم حرف a را وارد کنید و سیستم را Restart کنید.

توجه: در هنگام نوشتن به حروف بزرگ دقت کنید. یا میتونید از چیزی که من نوشتم کپی و در رجیستری Paste کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد