عکس فیلم بازی آهنگ

هر چی می خواهی نظر بده تا بیارم

عکس فیلم بازی آهنگ

هر چی می خواهی نظر بده تا بیارم

بخش سوم –ترفند های ویندوز

بخش سوم – فهرستی از ترفند های ویندوز که در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد.

فهرست :

• رایت 800 مگا یا بیشتر روی cd های معمولی

• تغییر Boot Screen  ویندوز XP بدون نیاز نرم افزار

• کامپیوتر شما از چه زمانی روشن بوده است؟

• موسیقی هنگام نصب ویندوز

• ساخت دیسکت  Bootable

• روش رویت خطای واقعی و پیشنهاد برای رفع آن در IE

• انتخاب فایل بدون اسم

• تغییر چهره system properties 

• تغییر در منوی search و حذف انیمیشن سگ

• ایجاد اطلاعات مخفی در یک عکس

• کپی کردن محتوای پنجره داس به درون ویراستار های ویندوز

• ساخت درایو مجازی با ویندوز 

• نکته جالبی در ویندوز XP 

• ذخیره زمان و تاریخ در Notepad به شکلی متفاوت 

رایت 800 مگا یا بیشتر روی cd های معمولی

با این ترفند می تونید بر روی سی دی های معمولی حتی تا 1 گیگا بایت اطلاعات ذخیره کنید .اگر فیلم باشد 18 دقیقه بیشتر البته به رایتر و فیلم هم بستگی دارد. ولی مطمئن باشید اگر فیلم بطور کامل رایت نشد سی دی نمیسوزه و فیلم تا آنجایی که رایت شده نشان داده می شود.ابتدا می بایست ببینید رایتر شما overburning ساپورت می کنه یا نه . برای تست این کار مراحل زیر را دنبال کنید :

ابتدا به برنامه Nero رفته و سپس کلید های ترکیبی Ctrl + R را فشار دهید . تو این پنجره ببینید که در قسمت Recorder information ، رو به روی عبارت Over burn عبارت suported نوشته شده است یا نه . اگر عبارت ساپورت نوشته شده باشد شما می تو انید از این ترفند استفاده کنید .

حال به منوی File رفته و قسمت preferences رو انتخاب کنید سپس در قسمت Expert features دقت کنید که عبارت enable overburn فعال باشد . در زیر همین گزینه مقدار مجاز overburn رو به دقیقه مشخص کنید . حال به منوی File رفته و گزینه New را انتخاب کنید و در قسمت Multisession گزینه No Muttisession را انتخاب نمایید . سپس در قسمت Burn عبارت Write Method رو به Disc at Onec تبدیل کنید .حال می تونید سی دی خود را رایت کنید مقدار رایت هم بستگی خیلی زیادی به رایتر دارد.

تغییر Boot Screen  ویندوز XP بدون نیاز نرم افزار

مراحل کار:

۱- در ابتدا نیاز به یک فایل تصویری  به نام BMP با رزولوشن 640x۴۸۰ پیکسل، عمق رنگ ۲۵۶ رنگ (۱۶ رنگ) نیاز دارید.

۲-فایل تصویری مورد نظر خود را در پوشه اصلی ویندوزتان یا همان SystemRoot که در حالت پیش فرض C:windows می باشد با نام Boot.bmp کپی نمایید

۳- از منوی Start گزینه run  و سپس در این پنجره cmd.exe را تایپ نمایید و روی Ok کلیک نمایید.

۴-در این متن زیر را تایپ نمایید و در پایان کلید enter را فشار دهید

attrib -r -s -h c:boot.ini

۵- سپس notepad c:boot.ini  را تایپ نمایید و کلید Enter را فشار دهید.

۶- در این مرحله فایل boot.ini  برای شما باز خواهد شد در این فایل به دنبال خط [operating systems] بگردید. در پایین این خط با عبارتی شبیه زیر روبرو خواهید شد :

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)WINDOWS="Microsoft Windows XP

Professional" /fastdetect /execute

شما باید در انتهای این خط عبارت /bootlogo /noguiboot را اضافه نمایید. در نتیجه عبارت نهایی بصورت زیر خواهد بود:

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)WINDOWS="Microsoft Windows XP

Professional" /fastdetect /execute /bootlogo /noguiboot

۷- فایل boot.ini را ذخیره نمایید و برنامه notpad را نیز ببندید.

۸- در پنجره cmd گزینه زیر را تایپ نمایید و کلید enter را فشار دهید.

attrib +r +s +h c:boot.ini

مراحل به پایان رسید از این به بعد ویندوز شما با تصویر مورد نظر خودتان بالا می آید.

نکات خیلی مهم:

۱- دستور attrib از دستورات قدیمی DOS است که خصوصیات فایل از قبیل مخفی، سیستمی یا فقط خواندنی را تغییر می دهد. دستور را آنطور که هست تایپ نمایید.

۲-فایل Boot.ini از مهمترین فایلهای سیستمی ویندوز XP می باشد در صورتیکه تغییرات اشتباهی بدهید ویندوز شما بالا نمی آید. در نتیجه بی جهت به خطوط این فایل  دست نزنید.

۳-دستور /noguiboot که در فایل boot.ini استفاده شد باعث می شود که میله پیشرفت (Progress bar) روی تصویر ظاهر نشود

کامپیوتر شما از چه زمانی روشن بوده است؟

با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی می کنیم می توانید به راحتی و با تایپ یک دستور بفهمید که از مدت زمان روشن بودن کامپیوتر شما چه مدت گذشته است. برای این کار:از Start به Run بروید و در Run تایپ کنید cmd .در پنجره باز شده دستور net statistics workstation را تایپ کنید.خواهید دید که متونی ظاهر میگردد. در بالاترین قسمت و در مقابل Statistics since می توانید زمان و تاریخ روشن شدن سیستم را ببینید.

 موسیقی هنگام نصب ویندوز

این آهنگ را از آدرس C:Windows\system32\oobe\images\title.wma (c درایو نصب ویندوز )می توان اجرا کرد.

ساخت دیسکت  Bootable

ویندوز XP : ابتدا روی درایو A کلیک راست می کنیم و گزینه Format... را انتخاب می کنیم سپس گزینه create an ms dos start up disk را تیک می زنیم و در آخر روی دکمه Start کلیک می کنیم.

نکته: دیسکتی که از طریق ویندوز xp می سازیم دارای دستورات خارجی کمتری می باشد.

ویندوز 98 : ابتدا وارد control panel شده و add/remove program را انتخاب می کنیم ، سپس سربرگ start up را فعال کرده و دیسکت را درون کامپیوتر می گذاریم و کلید Create را می زنیم.

نکته: دیسکت را ابتدا Full format کنید و سپس روی درایو A در my computer راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید و دقت کنید اگر بعد از فرمت کردن باز هم حجمی از دیسکت اشغال شده دیسکت شما دارای بدسکتور می باشد و بهتر است آن را چندین بار پشت سر هم فرمت کنید تا شاید بد سکتور رفع شود   2) ممکن است ویندوز سی دی ویندوز را بخواهد ، پس سی دی ویندوز 98 را تهیه کنید.3  ) برای اینکه بعضی از دستورات خارجی داس را که به صورت فایل می باشند را در دیسکت راه انداز قرار دهید لازم است به شاخه ویندوز رفته و سپس وارد شاخه Command شوید و هر دستوری را که می خواهید اجرا کنید را درون دیسکت Bootable کپی کنید. این دستورات {دستورات خارجی} شامل format , xcopy و ... می شود.

روش رویت خطای واقعی و پیشنهاد برای رفع آن در IE

 به جای پیام های بی فایده ای چون 404 File not found یا Cannot find server or DNS error که IE به هنگام وقوع خطا ظاهر می کرد، در IE6 توضیحی مفصل از آن چه رخ داده همراه با چند پیشنهاد مناسب ارائه می شود. ااگر ترجیح می دهید پیام خطای واقعی ارسالی از طرف سرور را ببینید (که اگر توسعه دهنده وب باشید برای آزمایش سایت وب خود احتمالاً چنین ترجیح می دهید)، می توانید از منوی Tools، گزینه Internet Options راانتخاب کرده و به صفحه Advanced بروید. سپس، در قسمت Browsing، علامت گزینه Show friendly HTTP error messages را بردارید.

انتخاب فایل بدون اسم :

1-روی فایل مورد نظر راست کلیک کنید .2- RENAME را انتخاب کنید .3-اسم قدیمی رو پاک کنید .4-ATL رو پایین نگه دارین و این اعداد را تایپ کنید .(255+   alt)

در اخر هم اینتر کنید نتیجه را تماشا کنید. این هم همان نتیجه را می دهد .( 0160+alt   )

تغییر چهره system properties  :

روی My computer کلیک راست کرده و گزینه ویژگی ها را انتخاب نمایید و در برگه General اطلاعاتی در مورد سرعت CPU  و Ram و نوع ویندوز و ... را می بینید . در این قسمت می خواهم یک متن و یک عکس دلخواه به این پنجره اضافه کنیم . برنامه  Notepad  را باز کنید و دستورات زیر را در آن وارد کنید و در آدرس windows\system32 در درایوی که ویندوز نصب شده با نام و پسوند OEMINFO.INI قرار دهید . دستورات به قرار زیر است :

[General]

Manufacturer=

Model=

[ support Information ]

line1=

Line2=

در متن بالا در بخش Manufacturer  نام شرکت و یا هر نام دیگری را که می خواهید بنویسید و در قسمت Model  مدل سیستم و در Line 1 -2  متن هایی را که علقه مند هستید در خط اول و دوم نگاشته شود درج کنید البته این خطوط محدود به همین دو خط نیست و می توانید خودتان اضافه کنید . برای قرار گیری تصویر تصویر را در اندازه 110*110  را با نام OEMLOGO.BMP در همان مسیر windows\system32   قرار دهید .و حالا پنجره system properties  را بنگرید .

تغییر در منوی search و حذف انیمیشن سگ :

Search  را از منوی استارت و یا زدن کلید f3  انتخاب کنید . در  ستون مخصوص جستجو گزینه change preferences  را انتخاب کنید و در آن گزینه اول یعنی Without an animated screen characterرا برگزیند تا ایمیشن سگ حذف شود و نیز اگر می خواهید از منوی های جستجو که خسته کننده هستند راحت شوید در همان ستون گزینه دوم یعنی Change files and folders search behavior را انتخاب و advanced را انتخاب نمایید .

ایجاد اطلاعات مخفی در یک عکس :

برای محافظت از اطلاعات محرمانه و داده های شخصی راه های گوناگونی وجود دارد یکی از این روش ها به این صورت است که اطلاعات خود را در یک عکس مخفی کنید و در صورت انتقال فایل افراد بیگانه فقط تصویر مورد نظر را می بینندغافل از اینکه شما در نهان اطلاعات مهمی را در آن مخفی کرده اید . این روش به این صورت اجرا می شود :

1- ابتدا فایل های خود را فشرده کنید و در قالب یک فایل جمع کنید .( با استفاده از نرم افزار های winzip و یا winrar و .. ) سپس تصویری با فرمت jpg  برگزینید ( نام آن را هم pic بگذارید و یا هر نامی که می خواهید البته باید در دستوری که در PROMPT COMMAND می نویسید بجای pic نامی که خودتان تعیین کرده اید بنویسید )  و آنرا همراه با فایل فشرده اطلاعات خود درون یک پوشه با نام Hide  ( یا هر نام دیگری و درایو هم انتخابی است. البته در دستوری که در PROMPT COMMAND  می نویسید باید نام های انتخابی خودتان را بنویسید ) در درایو C ویندوز خود کپی کنید  .

2- پس از انجام اینکار وارد بخش PROMPT COMMAND ویندوز شده و با وارد کردن دستور C:   وارد درایو C شوید سپس دستور cd hide  را وارد کنید تا وارد پوشه hide شوید و در آخر دستور زیر را وارد کنید :

Copy /b pic.jpg+files.zip protect.jpg

این دستور را می توانید کپی کرده و در PROMPT COMMAND با کلیک راست و انتخاب گزینه past اتقال دهید )  در این دستور عبارت pic.jpg  معرف تصویر برگزیده از سوی شما و عبارت files.zip  بیانگر فایل های مورد نظر شما برای مخفی کردن در این تصویر است و عبارت protect.jpg  نیز نشانگر نامی برای تصویر نهایی ایجاد شده است که اطلاعات شما را در بر دارد .

نکته : برای مشاهده و دستیابی به اطلاعات خود روی تصویر مورد نظر کلیک راست کرده و open with  را انتخاب کرده و یکی از برنامه های فشرده ساز مانند winrar و یا برنامه خود ویندوز را برگزینید و فایل هایتان را ببینید .

کپی کردن محتوای پنجره داس به درون ویراستار های ویندوز :

در زمانی که در برنامه PROMPT COMMAND هستید با کلیک راست و انتخاب گزینه past می توانیم یک متن را از clip bord  به درون  خط فرمان داس کپی کنیم . ولی بالعکس آن چگونه است . برای اینکار روی پنجره PROMPT COMMAND  کلیک راست کرده و از زیر منوی Edit گزینه mark  را بر گزینید . با این کار شما  قادر هستید با drag  کردن ماوس متن مورد نظر خود را اتتخاب کنید و بعد از این کار دکمه Enter  را فشار دهید .با اینکار متن انتخاب شده در محیط PROMPT COMMAND درون clip bord  منتقل شده و شما در هر  ویراستاری در ویندوز می توانید متن را past کنید .

ساخت درایو مجازی با ویندوز :

اگر از یک پوشه برای مثال omid زیاد استفاده می کنید می توانید یک درایو مجازی را به آن اختصاص دهید تا دسترسی به آن آسانتر شود . برای اینکار وارد Command Prompt شده و دستور Subst را مطابق مثال زیر وارد کنید :

Subst H: C:\OMID

البته پوشه انتخابی من در درایو C قرار دارد و نام انتخابی من برای این درایو مجازی H  بود که شما می توانید آنرا تغییر دهید . برای حذف این درایو هم دستور زیر را اجرا کنید :

Subst H:/D 

نکته ای جالب در ویندوز XP  :

شما به هیچ وجه نمی توانید پوشه هایی با نام  CON   و PRN  ایجاد کنید . این مشکلی است که در ویندوز وجود دارد و مایروسافت نیز علیرغم دانستن آن ، هیچ توجیهی برای آن ندارد .

ذخیره زمان و تاریخ در Notepad به شکلی متفاوت :

در این ترفند زمان و تاریخ را در داخل برنامه Notepad به شکلی غیرمعمول و نسبتأ عجیب ثبت کنید. این ترفند تا حدودی از ضعف موجود در این برنامه سرچشمه میگیرد.

برنامه Notepad را اجرا کنید. حالا در داخل برنامه عبارت .LOG را تایپ نمایید. ( دقت کنید که حتما از حروف بزرگ استفاده کنید ) .  فایل را با نام دلخواه ذخیره کنید. اکنون فایلی را که ذخیره کرده اید باز کنید . خواهید دید که زمان و تاریخ بر روی برنامه  Notepad حک می شود! با هر بار باز کردن این فایل در هر زمان ساعت آن زمان روی صفحه درج خواهد شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد