عکس فیلم بازی آهنگ

هر چی می خواهی نظر بده تا بیارم

عکس فیلم بازی آهنگ

هر چی می خواهی نظر بده تا بیارم

بخش چهارم – ترفند های ویندوز

 

بخش چهارم – فهرستی از ترفند های ویندوز که در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد.

فهرست :

Run  کردن فایل های  ocx 

• چاپ سریع محدرات یک فولدر

• چاپ فایل های PRN 

• آیا می دانید ویندوز عادت های شما را می شناسد

• تغییر تصویر زمینه رومیزی ویندوز

• تعیین مدت زمان روشن بودن و کارکرد مانیتور 

• رجیستر کردن برنامه های دارای مدت زمان کار کرد

• ساخت اتورانی ساده برای سی دی 

• مشخصات کامل یک فایل در ویندوز XP

• چگونگی رایت بر روی سی دی های سوخته

• اضافه نمودن دکمه دلخواه به نوار ابزار اینترنت اکسپلورر

• روشن شدن کامپیوتر با هر بار زنگ خوردن تلفن

• بازگرداندن محل Menubar در IE7 به حالت قدیم

• تغییر تصویر welcome قبل از شروع ویندوز

• استفاده از امکانات NTFS در Windowx XP

• نحوه تغییر اطلاعات نام و کمپانی بعد از نصب ویندوز

• پاک کردن کلمات تایپ شده در مرورگر اینترنت اکسپولرر از حافظه مرورگر

• ترفندی برای مخفی  نگاه داشتن IP از دسترس هکرها

• یافتن ای پی خود و دیگران

Run  کردن فایل های  ocx :

برای کار کردن این فایل ها می توان آنها را در شاخه SYSTEM32 کپی کنیم یا در منوی استارت گزینه RUN  را انتخاب کرده و در آن REGSVR32 را تایپ مینماییم و فایل OCX رو کپی کرده و سپس در ادامه خط فرمان RUN  تایپ می کنیم.این کار رو چه زمانب انجام میدهیم.زمانی که بخواهیم هر یک از برنامه های هک و بوت رو اجرا کنیم و در هنگام اجرای آنها با ERROR مواجه می شویم.

چاپ سریع محدرات یک فولدر :

در صورتی که در محیط داس کار کنید با فرمان Dir می توانید فهرست محدرات یک دایرکتوری را مشاهده کنید . در صورت زیاد بودن تعداد فایل های درون آن که از یک صفحه بیشتر می شوند . متوان از دستور dir–more  استفاده  کرد و در هر صفحه با فشردن دکمه Print Screen   استفاده کرد تا هر صفحه به چاپگر ارسال شود . اما در محیط ویندوز در Run  دستور زیر را وارد کنید :

prn«Command/C dir C:windows

البته در خط فرمان ویندوز Command Prompt  هم می توان از دستور prn«dir C:windows استفاده کرد .

چاپ فایل های PRN  :

در صورتی که چاپگر شما حاضر نباشد و یا نصب نباشد ، شما می توانید فایل های مورد نظرتان را به جای ارسال به چاپگر به فایل های با پسوند *.PS   یا *.PRN  ارسال کنید . بعد قادر هستید در هر زمان به راحتی فایل های با پسوند فوق را چاپ کنید . برای این منظور به خط فرمان داس رفته و دستور زیر را وارد کنید . فرض کنید فایل شما file.prn  باشد :

Copyfile.prnLPT1/B 

این دستور در حقیقت قصد دارد که یک کپی از فایل شما به در گاه LPT1 که همان محل اتصال چاپگر است ارسال کنید و نتیجه چاپ فایل خواهد بود .

 آیا می دانید ویندوز عادت های شما را می شناسد :

بسیاری از کارهای را که شما به صورت تکراری انجام می دهید ویندوز درک کرده و کار شما را آسان می کند . مثلا هنگام ساخت Shortcut ویندوز به طور پیش فرض عبارت Shortcut را به اول نام هر کدام می افزاید ، اگر شما بیش از 8 بار ای عبارات را با Rename  کردن از ابتدای Shortcut های خود حذف کنید ویندوز این مساله را درک می کند که شما مایل نیستید این عبارت به اول Shortcut های شما اضافه شود . از این رو در تکرا های بعدی این عبارت را خود بخود اضافه نمی کند . 

تغییر تصویر زمینه رومیزی ویندوز :

برای این کار:

۱- بر روی صفحه خالی از دسکتاپ راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید

۲- به برگه Desktop رفته و بر روی دکمه Browse کلیک کنید.

۳- در این مرحله شما می توانید از سه روش استفاده کنید.

الف) یک تصویر GIF برگزینید.

ب) یک فایل Html راانتخاب کنید.

ج) اگر به نرم افزار Macromedia Flash مسلط هستید می توانید یک انیمیشن زیبا بسازید و موقع خروجی گرفتن ( Export کردن ) ، به File>Publish بروید و در آن پنجره تیک کنار Html را بزنید و فایل SWF را به همراه یک فایل Html ذخیره کنید ، سپس در هنگام انتخاب فایل برای Background فایل Html را انتخاب کنید تا فایل Flash شما به عنوان Background اتنخاب شود.

تعیین مدت زمان روشن بودن و کارکرد مانیتور :

قصد داریم یک ترفند جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می توانید به مدت زمان روشن بودن و کارکرد مانیتور خود از زمان شروع به کار آن پی ببرید. لازم به ذکر است که این ترفند تنها مخصوص مانیتورهای LG است.

برای این کار:دکمه Menu موجود بر روی مانیتور LG خود را فشار دهید.خواهید دید که یک صفحه باز می شود. در این صفحه با استفاده از کلیدهای بالا پایین موجود بر روی مانتور به قسمت Setup که آیکون آن یک انگشت دست می باشد بروید. حال دکمه Select را فشار دهید.بر روی قسمت Language بروید و با استفاده از دکمه های چپ و راست زبان منو را به زبان ژاپنی تغییر دهید. هم اکنون خواهید دید که در پایین صفحه منو ، مدت زمان روشن بودن مانیتور شما از بدو شروع به کار نشان داده خواهد شد. (عبارت HR مخفف Hour به معنی ساعت است)

رجیستر کردن برنامه های دارای مدت زمان کار کرد :

ممکن است شما نیز برنامه هایی را بر روی سیستم تان نصب کرده باشید که پس از مدتی ، زمان استفاده رایگان از آنها پایان میبابد. بنابراین باید اینترنت را برای یافتن کرک آن زیر و رو کنید. اما اکنون قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می توانید این برنامه ها را از طریق رجیستری ویندوز کرک کنید.

بدین منظور، از منوی Start وارد محیط Run شوید و در آن عبارت regedit را تایپ کنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.حال وارد HKEY_CURRENT_USER / Software شوید و به دنبال نام برنامه مورد نظر بگردید و روی آن دوبار کلیک کنید.

حال از قسمت دیگر ، بر روی Maxusage دوبار کلیک کرده و در پنجره باز شده مقدار Value آن را به 1 تغییر دهید.

در پایان دقت کنید که:

* این ترفند ممکن است بر روی برنامه های خاصی جواب نده.

* در صورت عدم وجود Maxusage خودتان آن را ایجاد کنید.

* این ترفند مخصوص برنامه های مدت دار است نه آنهایی که حتما برای استفاده نیاز به کرک داشته باشند.

ساخت اتورانی ساده برای سی دی :

حتما شما هم تا به حال سیدی را داشته اید که قابلیت Autorun داشته باشد. یعنی به محض قرار دادن سی دی در CD-Rom سی دی شروع به اجرا نماید و یا فایل نصب آن اجرا شود. ممکن است این سوال برای شما نیز پیش بیاید که چگونه این عمل امکان پذیر است. ساخت یک Autorun بسیار ساده است زیرا به نرم افزار خاصی نیاز ندارید و تنها یک کد این عمل را برای شما انجام می دهد.
بدین منظور، نرم افزار
Notepad ویندوز را باز کنید و سپس این کدها را داخل آن کپی نمایید:

[autorun]

open = setup.exe

icon = setup.exe

حال فایل را ذخیره کنید و آن را در ریشه سی دی کپی کنید.قرار دادن این فایل در ریشه سی دی سبب می شود که برنامه setup.exe در هنگام قرار دادن سی دی در داخل سی دی درایو به صوررت خودکار اجرا شود در صورتی که فایل setup.exe در ریشه اصلی نباشد و در شاخه دیگری قرار داشته باشد باید مسیر را به طور کامل ذکر کرد همین طور به جای setup.exe هر فایل دیگری را نیز می توانید قرار دهید. مانند:

open = installfoldersetup.exe

اگر می خواهید یک اتوران چند رسانه ای برای سی دی خود بسازید از نرم افزار multi media builder استفاده کنید.

مشخصات کامل یک فایل در ویندوز XP :

ابتدا وارد پوشه ای که فایل مزبور وجود دارد شده و سپس از منوی Toolbar گزینه View را انتخاب کنید.سپس از زیر مجموعه View عبارت ...Choose details را انتخاب کنید. بعد از این کار صفحه Choose Details ظاهر می شود.در صفحه Choose Details و در قسمت Detail شما میتوانید هر موردی را که دوست دارید به عنوان اطلاعات فایل به شما نمایش داده شود را انتخاب کنید ( با گذاشتن تیک کنار هر عبارت ). این اطلاعات شامل موارد بسیار زیادی میباشد که شما حتی میتوانید تمام آنها را نیز انتخاب کنید.در قسمت سمت راست صفحه 4 دکمه وجود دارد که به ترتیب Move Up و Move Down برای تنظیم اولویت نمایش جزئیات طبق سلیقه کاربر و Show و Hide کار فعال یا غیر فعال کردن مورد انتخابی کاربر را انجام میدهند.

در قسمت پایین صفحه نیز یک قسمت با نام Width of selected column وجود دارد که کارش تنظیم طول نمایش جزئیات در فولدر است.پس از انتخاب موارد دلخواه روی OK کلیک کنید.سپس در همان فولدر از منوی Toolbars گزینه View را مجددا انتخاب کرده و از زیر مجموعه آن عبارت Details را ( که جزء قسمت نمایش فایلها به حساب می آید ) انتخاب کنید. همین کار را میتوانید از طریق Standard Buttons و فشردن دکمه View و بعد انتخاب Details نیز انجام دهید.

بعد از این کار متوجه خواهید شد که تمامی جزئیات مورد نظر شما در مورد فایلهای آن پوشه به نمایش در خواهند آمد.نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که این عملیات فقط برای همان فولدری که شما انتخاب کردید عمل میکند و در مورد تمامی فولدرهای ویندوز عمل نمیکند. در واقع شما برای هر فولدر باید همین مراحل را طی کنید

چگونگی رایت بر روی سی دی های سوخته

اگر در زمان رایت CD به صورت DATA سی دی شما سوخت می توانید در ادامه CD را مجددا رایت کنید حتی فایلهایی را که سالم رایت شدن را نیز حفظ کنید برای این کار کافی است که از NERO شش به بالا استفاده کنید .سی دی سوخته خود را در رایتر قرار بدهید .دو باره DATA انتخاب کنید و فایلهایی را که قرار است رایت کنید را مجددا ADD کنید .در این حالت رایتر از شما سی دی سوخته را قبول می کند و لازم نیست سی دی خام درون رایتر قرار بدهید.نکته : حتما قبل از ADD کردن فایلها باید بدانید که چه مقدار فضای خالی در سی دی سوخته دارید . این را باید از میزان پر بودن حلقه پشت CD حدس بزنید و نکته دیگر اینکه سی دی را باید  برنامه NERO سوزانده باشد نه  نرم افزار دیگری !

اضافه نمودن دکمه دلخواه به نوار ابزار اینترنت اکسپلورر

می توانید برای برنامه Internet Explorer دکمه های سفارشی ایجاد کنید به طوریکه کلیک بر آن دکمه موجب اجرا شدن برنامه دلخواه شما گردد از روشی که در ادامه مطلب می آید پیروی کنید:

۱) در قسمت ...Run از منوی Start عبارت gpedit.msc را وارد کنید

۲) در پنجره Group poicy بر روی Configuration User کلیک کنید تا باز شود

۳) Windows Settings را باز کنید

۴) Internet Explorer Maintenance را باز کنید

۵) حال در سمت راست پنجره Group Policy بر روی عبارت Browser Toolbar Customizations دابل کلیک کنید.

۶) در پایین پنجره ظاهر شده بر روی دکمه ...Add کلیک کنید

۷) در فیلد اول نام دکمه در دومی آدرس فایل اجرایی مورد نظر در سومی آدرس آیکونی رنگی و در چهارمی آدرس آیکونی سیاه و سفید را قرار دهید

۸) پنجره Group Policy را ببندید و با اجرای Internet Explorer نتیجه کار را ملاحضه کنید

تذکر : اگر دکمه خود را ندیدید بر روی
Toolbar برنامه Internet Explorer کلیک راست > Customize > به کمک دکمه Add دکمه خود را از پانل سمت چپ به پانل سمت راست منتقل کنید.

روشن شدن کامپیوتر با هر بار زنگ خوردن تلفن

برای این که کامپیوتر با زنگ خوردن تلفن منزل شما روشن شود میباست طبق روش بالا وارد محیط Setup شوید و وارد قسمت Power Management Setup شوید و گزینه Modem Ring On (و یا شبیه به آن) را پیدا کنید و آن را فعال کنید. سپس با Save کردن اطلاعات از Setup خارج شوید.

از این زمان به بعد با هر باز تماس به خط تلفن شما کامپیوتر نیز روشن می شود.برای غیر فعال کردن این مورد کافی است همان گزینه را غیر فعال نمایید.

بازگرداندن محل Menubar در IE7 به حالت قدیم

همان‌طور که میدانید چند مدت پیش شرکت ماکروسافت نسخه جدیدی از مرورگر اینترنت اکسپلورر خود را با نام IE 7 به بازار ارائه کرد که در این نسخه شاهد تغییر و تحولات اساسی در ساختار و شکل ظاهری این مرورگر بودیم اما همه این تغییرات برای کاربران خوشایند نبود و بسیاری از آنها را در ابتدای امر با مشکل مواجه کرد !یکی ازعمده ترین مشکل کاربران IE 7 ، حذف شدن Menu bar این مرورگر بصورت پیشفرض است که با شکل و شمایل جدید به قسمت سمت راست مرورگر منتقل شده است ، این امر موجب شد تا کاربرانی که پیش از این به ظاهر قدیم IE عادت کرده بودند در استفاده از آن به مشکل بر بخورند.

برای بازگرداندن Menu bar به جای قبلی خودش ابتدا باید با راست کلیک کردن بین فضای خالی Toolbar و انتخاب گذینه Menubar ، آن را دوباره در IE فعال کنید.سپس برای منتقل کردن آن به قسمت بالایی مرورگر تنها کافیست تا کد زیر را کپی کرده و آن را در Notepad ، paste نمایید و آن را با نام toolbar.reg ذخیره کنید.سپس فایل ریجستری ایجاد شده را اجرا کرده و گذینه Yes و بعد Ok را تا انتخاب نمایید .

Windows Registry Editor Version 5.00[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet

Explorer\Toolbar\WebBrowser]
”ITBar7Position”=dword:00000001

مرورگر را ببندید و دوباره راه اندازی کنید. مشاهده می کنید که Menubar به جای قبلی خود یعنی به بالای Adderss bar بازگشته است.برای بازگرداندن تغییرات ایجاد شده به حالت پیش‌فرض باید فایل ریجستری ایجاد شده را توسط برنامه Notepad باز کنید و مقدار ITBar7Position را همانند شکل زیر به 00000000 کاهش دهید.

تغییر تصویر welcome قبل از شروع ویندوز

اگر شما از شکل یک نواخت آبی رنگ کادر خوش آمد گویی ویندوز XP خسته شده اید، وقت آن است که خودتان دست به کار شوید! یرای این کار به محیط Registry رفته و مسیر های زیر را دنبال کنید:

 نوع فایل باید حتماً از نوع بی ام پی BMP باشد

Key: HKEY_USERS\DEFAULT\Control Panel\Desktop

Name: Wallpaper         Type: string

استفاده از امکانات NTFS در :Windowx XP

اگر آشنایی شما با قابلیتهای NTFS به قبل از ورود ویندوز XP باز می گردد حتماً بعد از نصب ویندوز XP با این مساله مواجه شده اید که بطور پیش فرض دسترسی لازم برای استفاده از امکانات NTFS از طریق برگه Security که یکی از چند برگه موجود هنگام مشاهده خصوصیات یک فایل و یا پوشه می باشد وجود ندارد. چنانچه از فایل سیستم NTFS استفاده می کنید ، برای فعال کردن برگه Security مراحل زیر را طی کنید :


1) با Double-Click کردن بر روی My Computer آن را باز کنید.

2) به منوی Tools بروید و Folder Options را انتخاب کنید. این گزینه را می توانید در کنترل پنل نیز بیابید.

3)  به برگه view بروید و در پایین لیست گزینه File Sharing Use Simple را از حالت انتخاب خارج کنید.

حالا اگر بر روی یک فایل و یا پوشه Right-Click کنید و Properties را انتخاب کنید شاهد ظاهر شدن برگه ی Security خواهید بود که به شما این امکان را می دهد تا دسترسی به فایلها و پوشه ها توسط کاربرانی که به صورت Local وارد سیستم می شوند را محدود کنید.

نحوه تغییر اطلاعات نام و کمپانی بعد از نصب ویندوز:

توسط این ترفند شما میتوانید نام شرکت و خریدار ویندوز XP خود را به دلخواه تغییر دهید. مراحل زیر را دنبال کنید :

ابتدا از طریق قسمت RUN تایپ کنید regedit و Enter بزنید، بعد از این که وارد رجیستری شدید این کلید را بیابید :

HKEY_LOCAL_MACHINSOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersion

در صفحه سمت راست بر روی RegisteredOrganization دوبار کلیک کنید و در قسمت Value data اسمی را که می خواهید تایپ کنید. سپس OK بزنید. برای تغییر نام شرکت یا همان کمپانی سازنده در صفحه سمت راست بروی RegisteredOwner کلیک کنید و بعد نامی که می خواهید بگذارید و Ok را بزنید.

پاک کردن کلمات تایپ شده در مرورگر اینترنت اکسپولرر از حافظه مرورگر

 یکی از مشکلاتی که خیلی از دوستان و کاربرانی که از مرورگر اینترنت اکسپولرر استفاده می کنند این است که وقتی کلمه ای را در موتورهای جستجوگر تایپ می کنند این کلمات در هارد کامپیوتر ذخیره می شود و وقتی شما قصد دارید دوباره از این موتور جستجوگر استفاده کنید کلماتی را که قبلا تایپ کرده اید به صورت یک منوی کشویی نمایش داده خواهند شد و متاسفانه این کلمات با استفاده از clean up و یا پاک کردن کوکی ها ، پاک نمی شوند و به خاطر همین خیلی از دوستان برای پاک کردن این کلمات به سراغ نرم افزار های مختلف می روند در حالی که با خود مرورگر IE به راحتی می توان این مشکل را بر طرف کرد.بدین منظور:

1- در مرورگر IE بروی نوار ابزار Tools کلیک کنید و از منوی آن بروی عبارت Internet Options کلیک کنید.
2- بعد از باز شدن پنجره
Internet Options برروی برگه Content کلیک کنید .

3- در این برگه بروی دکمه AutoComplete کلیک کنید.

4- در صفحه جدید (AutoComplete settings ) بروی دکمه Clear Forms کلیک کنید.

با انجام این کار تمامی کلماتی که در موتور های جستجوگر تایپ کرده اید پاک می شوند . همچنین تمامی کلماتی که به عنوان username و password در سایت های مختلف برای ورود به حساب کاربری خود وارد می کرده اید نیز پاک می شود

ترفندی برای مخفی  نگاه داشتن IP از دسترس هکرها

در صورتی که تنها سررشته ای از هک و امنیت را داشته باشید میدانید که بسیاری از هکرها برای نفوذ به سیستم قربانی از IP او استفاده می کنند. با استفاده از این ترفند می توانید کاری کنید که IP شما برای همی شود دور از دسترس این افراد باشد و به نوعی به طور کامل IP خودتان رو از دسترس دیگران مخفی نگه دارید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید :


1- ابتدا از منوی
Start به Run رفته و در محیط Run عبارت MMC را تایپ نمایید.

2- در محیط جدید ، از منوی File به قسمت Add/Remove Snap-in بروید.

3- در پنجره باز شده بر روی دکمه Add کلیک کنید.

4- در پنجره جدید ، بر روی IP Security Policy Management کلیک کرده و دکمه Add را بزنید.

5- سپس Finish را زده و خارج شوید.

6- در پنجره قبلی بر روی Ok کلیک کنید.

7- حال در همان محیط اولیه هستید. در حال حاضر آیکون کناری عبارت IP Security Policy Management زرد رنگ است. اکنون می بایست یکبار بر روی آن کلیک کنید تا رنگ آن به سبز تغییر پیدا کند.
8- در پایان از منوی
File به Exit رفته و با انتخاب Yes این عملیات را ذخیره کنید.

یافتن ای پی خود و دیگران

بر روی داس کلیک کنید سپس بنویسید :  netstat -n   سپس آی پی شما و شخص مورد نظر را تماشا کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد